Jesteś tutaj:
I Konkurs Kulinarny dla szkół podstawowych powiatu wołomińskiego “Na wytrawnie z Powiatem” / “Na słodko z Powiatem”
REGULAMIN I KONKURSU KULINARNEGO dla szkół podstawowych powiatu wołomińskiego
I. Sprawy ogólne
1. Organizatorem I Konkursu Kulinarnego dla szkół podstawowych powiatu wołomińskiego nazywanego dalej “konkursem” jest Zespół Szkół Techniczno - Zawodowych w Radzyminie im. inż. Czesława Nowaka. 2. Celem konkursu jest rozwijanie pasji kulinarnych w sporządzaniu oryginalnej potrawy, propagowanie zdrowego żywienia, rozbudzanie kreatywności i odkrywanie talentów wśród uczniów szkół podstawowych.
3. Konkurs odbędzie się 29 października 2025 r. w Zespole Szkół Techniczno - Zawodowych im. inż. Czesława Nowaka w Radzyminie, ul. Aleja Jana Pawła II 18.
4. Konkurs adresowany jest do uczniów klas 7 i 8 szkół podstawowych w powiecie wołomińskim.
5. Konkurs składa się z dwóch etapów:
a. I etap
Kwalifikacja
“Na wytrawnie z Powiatem” – Zadanie konkursowe obejmuje nagranie krótkiego filmu prezentującego zainteresowania kulinarne dwuosobowego zespołu biorącego udział w konkursie, przygotowanie dania zasadniczego wegetariańskiego, a także przesłanie zdjęć potrawy wraz z przepisem i zgłoszeniem zgodnym z regulaminem na adres szkoły. Za danie zasadnicze uważa się II danie obiadowe.
“Na słodko z Powiatem”- Zadanie konkursowe obejmuje nagranie krótkiego filmu prezentującego zainteresowania kulinarne dwuosobowego zespołu biorącego udział w konkursie, przygotowanie deseru/ciasta wykonanego z wykorzystaniem warzyw korzennych, a także przesłanie zdjęć deseru/ciasta wraz z przepisem i zgłoszeniem zgodnym z regulaminem na adres szkoły.
• Szkoła może zgłosić dwie drużyny. Etap I kończy się wyłonieniem 6 dwuosobowych zespołów, którzy przechodzą do II etapu konkursu. Wyłonienie najlepszych uczestników przechodzących do II etapu będzie opierało się na ocenie przesłanych zgłoszeń. Kwalifikacji dokona Jury.
b. II etap
• Przygotowanie 2 porcji potrawy dania wg nadesłanego przepisu dnia 29 października 2025 r. w Zespole Szkół Techniczno - Zawodowych im. inż. Czesława Nowaka w Radzyminie, ul. Aleja Jana Pawła II 18.
• Surowce do przygotowania dnia zasadniczego wegetariańskiego/deseru lub ciasta oraz dekorację zapewniają uczestnicy konkursu.
• Nie zezwala się na stosowanie: sztucznych dekoracji, gotowych sosów, nienaturalnych dodatków, które wzmacniają smak, sztucznych barwników i aromatów, przygotowanie wcześniej półproduktów lub ich elementów (np. umytych obranych, 2 ugotowanych warzyw czy owoców, gotowych elementów, uformowanych wcześniej dekoracji).
• Jury dokona oceny potraw wg następujących kryteriów: - higiena pracy - wykorzystanie składników (zero waste) - stopień trudności wykonanego zadania - atrakcyjność potrawy - dekoracja i sposób podania - walory smakowe dania zasadniczego wegetariańskiego Czas sporządzenia potrawy konkursowej to 180 minut. W czas wliczone jest również porządkowanie stanowiska.
6. Organizator konkursu zastrzega sobie prawo do publikacji danych osobowych uczestników konkursu, przepisów oraz wykorzystanie zdjęć osób i potraw wykonanych podczas konkursu.
7. Organizator zastrzega sobie prawo zmiany terminu lub odwołania konkursu bez podania przyczyny.
II. Zasady uczestnictwa.
1. Do konkursu każda szkoła może zgłosić dwa zespoły składające się z dwóch uczniów klas 7 i/lub 8. Uczestnicy muszą być uczniami tej samej szkoły, jednak nie muszą uczęszczać do tej samej klasy.
2. Wszystkie zgłoszenia powinny być przesłane na załączonych drukach i powinny zawierać:
a. Formularz zgłoszeniowy – załącznik nr 1.
b. Zgoda przedstawiciela ustawowego osoby małoletniej na udział w konkursie – załącznik nr 2.
c. Formularz dotyczący pracy konkursowej – załącznik nr 3.
d. Oświadczenie opiekuna uczestnika konkursu – załącznik nr 4.
e. Zgoda przedstawiciela ustawowego małoletniego uczestnika konkursu na wykorzystanie wizerunku – załącznik nr 5.
f. Zgoda na wykorzystanie wizerunku opiekuna uczestnika konkursu – załącznik nr 6.
g. Oświadczenie dotyczące licencji i wykonywania praw zależnych – załącznik nr 7. 3
h. Oświadczenie małoletniego uczestnika konkursu – załącznik nr 8.
i. Film oraz zdjęcia dania/deseru lub ciasta
Kompletne zgłoszenia (w tym również niezbędne załączniki dostępne u Pani N. Żebrowskiej) należy przesłać w terminie do 26.09.2025 r. na adres e-mail: natalia.zebrowska@sp6zabki.pl z dopiskiem “powiatowy konkurs”.
3. Spośród zgłoszonych szkół do konkursu zostanie zakwalifikowanych 6 dwuosobowych zespołów.
4. Potwierdzenie o zakwalifikowaniu się danych zespołów do II etapu konkursu każda szkoła otrzyma mailowo na adres podany w formularzu zgłoszeniowym, jako adres do korespondencji, do dnia 7 października 2025 r.
5. Przed zgłoszeniem się do konkursu uczestnicy powinni zapoznać się z Regulaminem Konkursu. Wysłanie zgłoszenia do konkursu jest jednoznaczne z zapoznaniem się z Regulaminem oraz jego akceptacją.
6. Nauczyciel będący opiekunem uczestnika odpowiada za powierzonych mu przez Szkołę uczniów w dniu konkursu.
7. Koszt podróży uczestników pokrywają szkoły uczestniczące w konkursie.
8. Do zgłoszenia należy dołączyć podpisaną klauzulę RODO (załącznik ..nr. 9.)
III. Wyposażenie stanowiska konkursowego/pracowni: - stół roboczy ze stali nierdzewnej, - kuchnia cztero-palnikowa elektryczna, - piekarniki elektryczne, - kuchenka mikrofalowa, - zlewozmywak, - drobny sprzęt: garnki różnej pojemności, patelnie różnej wielkości, deski, sita, noże różnej wielkości, obieraczki do warzyw, miski, cedzaki, miarki, łyżki, stolnice, wałki, zastawa stołowa klasyczna biała, sztućce itp. - sokowirówka , robot planetarny, mikser, blender, maszynka do mięsa, itp. Warunkiem przystąpienia do zmagań konkursowych jest: posiadanie legitymacji szkolnej, potwierdzającej tożsamość uczestnika, posiadanie ubrania kucharskiego – fartuchy (fartuszki) chroniące klatkę piersiową i nogi, długie spodnie, nakrycie głowy (chustka, czapka z daszkiem itp.), bluzki z długim rękawem, zmienne obuwie kryte, jednorazowe rękawiczki. Włosy powinny być związane, paznokcie czyste i krótkie.
IV. Postanowienia końcowe:
1. Udział w konkursie jest związany z przetwarzaniem danych osobowych uczestników i ich opiekunów zawartych w formularzu zgłoszeniowym, a także ich wizerunków 4 utrwalonych w materiałach video lub fotograficznych poprzez zamieszczenie ich w materiałach reklamowych i środkach masowego przekazu w celach promocyjno – marketingowych konkursu ZSTZ im. inż. Czesława Nowaka w Radzyminie. Udział w konkursie i przekazanie ww. danych w powyższych celach przetwarzania jest dobrowolne, jednak niezbędne do wzięcia udziału w konkursie.
2. Organizator konkursu zastrzega sobie prawo do opublikowania imion, nazwisk, wizerunku uczestników, finalistów i laureatów konkursu oraz ich opiekunów bez odrębnego wynagrodzenia. Na uczestników konkursu czekają dyplomy, a na zwycięzców nagrody. Zapraszamy do udziału w Konkursie
ORGANIZATOR:
Zespół Szkół Techniczno-Zawodowych
im. inż. Czesława Nowaka w Radzyminie