Szkoła Podstawowa Nr 6 im. Małgorzaty Dydek w Ząbkach

 

ul. Dzika 36, 05-091 Ząbki

tel. 603 047 505

 

Listopad

Długopisy 3D, czyli podręczne urządzenia drukujące trójwymiarowe obiekty cieszą się wielką popularnością. Tym razem sięgnęli po nie uczniowie klas starszych. Największą zaletę długopisu 3D stanowi swoboda twórcza ograniczona jedynie kreatywnością jego użytkownika. Tworzenie przestrzennej konstrukcji rozpoczyna się od momentu  włączenia długopisu i wykonywana jest bezpośrednio przez jego użytkownika. Uczniowie wykonali wesołe okulary na szare, listopadowe dni. 

Natomiast w klasach młodszych częstym towarzyszem zajęć są małe robociki - GeniBoty. Listopadowa jesienna szaruga wcale nie musi być nudna kiedy uczniowie klasy 3B na zajęciach programują Geniboty, które szukają zwierząt leśnych. Takie zajęcia sprawiają dzieciom ogromną radość i dobrą zabawę. 
Również uczniowie klasy 2f uczyli się kodowania przy pomocy Geibotów i specjalnie dedykowanej im maty. Dzieci połączyły naukę z zabawą.
 
Nasi najmłodsi uczniowie z klasy 1B, przy okazji realizacji tematu o pogodzie, korzystali ze stacji pogodowej, która stanowi wyposażenie Laboratorium Przyszłości. Uczniowie przez cały tydzień sprawdzali pogodę i zapisywali wyniki na specjalnie do tego przygotowanej karcie pracy;-). Zabawa w meteorologów bardzo podobała się dzieciom.
 
Na lekcjach informatyki uczniowie zaprojektowali klucze, następnie wydrukowali je przy użyciu drukarki 3d. Klucze zostaną wykorzystane podczas wróżb andrzejkowych. 
 
Na lekcjach matematyki uczniowie klasy 6b mieli za zadanie zaprojektować domek w programie Tinkercad. Praca polegała na wybraniu odpowiednich figur przestrzennych i stworzeniu konkretnego projektu. Wszyscy uczniowie mieli ciekawe pomysły. Na koniec wybrano jeden projekt, który został wydrukowany na drukarce 3d zakupionej do naszej szkoły w ramach programu Laboratoria Przyszłości. 
 
Na lekcjach techniki uczniowie uczą się obsługi maszyn do szycia. Pierwsze lekcje prowadzone są przez profesjonalną szwaczkę. Następnie uczniowie samodzielnie ćwiczą pierwsze ściegi. 
 
Na lekcjach informatyki nauczyciele oraz uczniowie uczą się samodzielnie obsługiwać hafciarkę cyfrową. Zapoznali się z kolejnymi etapami haftu cyfrowego, zaczynając od przygotowania materiału na tamborku, nawlekania nici na hafciarkę, zmieniania nici podczas haftowania, do ustawienia i przygotowania haftu. Pieerwsze próby wyszły znakomicie. Mamy już świąteczną gwizdkę oraz Kubusia Puchatka, którego wydrukowaliśmy z okazji dnia Pluszowego Misia.
 
Nasi uczniowie świetnie radzą sobie z tworzeniem nowych, ciekawych projektów.