Szkoła Podstawowa Nr 6 im. Małgorzaty Dydek w Ząbkach

 

ul. Dzika 36, 05-091 Ząbki

tel. 603 047 505

 

Luty w świetlicy

Pewnego dnia w naszej świetlicy pojawiło się mnóstwo czerwonych balonów, a na szybach zawisły papierowe girlandy w kształcie serduszek, to oznaczało tylko jedno: WALENTYNKI, czyli dzień wyrażania sympatii, przyjaźni oraz wzajemnej życzliwości. Wyjątkowa, pełna serdeczności atmosfera udzieliła się całej społeczności świetlicowej. Własnoręcznie wykonaliśmy kartki walentynkowe i urocze upominki z masy porcelanowej. Wiele radości sprawiło nam uczestniczenie w bardzo słodkich warsztatach, podczas których dekorowaliśmy piernikowe serduszka.

Jesteście ciekawi, co jeszcze robiliśmy w lutym w świetlicy? Jeśli tak, to koniecznie czytajcie dalej…

Na początku miesiąca, uważnie obserwowaliśmy zmiany, jakie zaszły zimą w przyrodzie. Mroźna aura za oknami zainspirowała nas do wykonania prac plastycznych, w których uchwyciliśmy piękno i magię zimowego krajobrazu.

Jak bezpiecznie i aktywnie spędzać czas wolny? To pytanie nieustannie towarzyszyło nam podczas zajęć w tygodniu poprzedzającym ferie zimowe. Razem z wychowawcami świetlicy przygotowaliśmy plakat pt.: „Bezpieczne zabawy zimowe”, a następnie szczegółowo go omówiliśmy. Graliśmy również w znane i lubiane przez nas kalambury. Za pomocą mimiki, gestów i ruchów ciała przedstawialiśmy sporty, które z powodzeniem można uprawiać zimą.

Ostatnie dni lutego to zajęcia tematyczne związane z twórczością H. Ch. Andersena i Braci Grimm. Podczas tego tygodnia odkryliśmy świat najpiękniejszych baśni. Jaka jest różnica między baśnią a bajką? Czy film animowany i bajka to to samo? My już wiemy i chętnie Wam na te pytania odpowiemy!

W nawiązaniu do współczesnych filmów animowanych stworzyliśmy recyklingowe prace techniczne z rolek po papierze i plastikowych nakrętek.

Płyn do naczyń + woda + słomki = niezliczona ilość baniek mydlanych. Jest to prosty przepis na świetną zabawę, w której przyszło nam uczestniczyć podczas zajęć w ramach projektu: „W świecie eksperymentów”. Dowiedzieliśmy się w jaki sposób powstają bańki i co należy zrobić, by przedłużyć ich trwałość.

Do drugiego eksperymentu wykorzystaliśmy: mleko, olej, wodę oraz kolorowe barwniki. W pełnym skupieniu przyglądaliśmy się, jak barwnik zachowuje się w różnych płynach.

Jak sami widzicie w lutym dużo się u nas działo, chociaż był to miesiąc bardzo krótki, ale niemniej intensywny niż poprzednie. Nadszedł marzec, a wraz z nim oczekiwanie na pachnącą i kwitnącą wiosnę.